Computer Graphics (CG) Art and Animation
University Nord – Норвегия
Какво представлява програмата?
Бакалавърът по CG Art and Animation в University Nord в Норвегия е образователна степен, в която студентите се обучават и подготвят за пазара на труда, където ще могат да изяват своята креативност и творчество. Те ще имат шанса да са част от учебна среда, която е предназначена да подпомага професионалната подготовка чрез проекти, включващи различни дисциплини които проверяват уменията им в реална работна среда.
По време на обучението в тази специалност студентите ще могат да придобият умения и в творчески аспект, и в технически, защото предметите се преподават с практическа насоченост. От студентите се очаква да се научат да търсят решение на дадените задачи чрез критично мислене.
В тази програма се работи с най-новото технологично оборудване в дигиталния свят за създаване на анимация и филми, разработка на игри и др. Програмата е насочена да усъвършенства творческия талант на студентите и да ги учи на технически умения, така че завършилите да са подготвени с набор от инструменти за стартиране на кариера в невероятно вълнуващ сектор.
Какво се учи като предмети?
Първият семестър е определен за изучаване на основите на компютърната графика и анимации, основни кинематографични теории, др. Ще се изучават техники на рисуване, как се превръщат статични модели в живи и как се създава анимация.
Вторият семестър продължава с придобиване на нови знания относно това как да се осветява виртуална среда, да се създават повърхностни шейдъри и да се изобразява 3D сцена. Студентите ще бъдат запознати и с професионални инструменти за цифрово композиране, а също така ще участват и в групова работа с други студенти в дисциплината Production 1. Тя цели да ги научи на работа в екип, управление на проекти и създаване на съдържание от различно естество.
Целият трети семестър е отделен за изучаване на свободноизбираем предмет, а петият семестър е време за нещо различно – практическа работа (стаж в компания или в университета, обучение за един семестър в чужбина)
Последният семестър е курсът Production 3, в който можете да се подготвяте самостоятелно или в група с други студенти, избирайки само един предмет. Ще имате помощта на ментор и заедно с него ще дискутирате целия процес и желан краен резултат за този проект. В края ще трябва да защитите проекта си в представянето му чрез шоурийл (етапите, през които преминава всяка сцена от видео – от скица до финална анимация), разговори и обсъждания.
Магистърски програми и последващо обучение
Това са някои от възможностите в Новрегия:
- Fine Art – NTNU, Trondheim
- Master’s programme at in Journalism and Communication – Nord University, Bodø
- Master’s programme in Film and Related Audiovisual Art Forms – Den Norske Filmskolen, Oslo
- Master’s programme in Film and Media Studies – NTNU, Trondheim
Това са едни от възможностите в Дания, Финландия и UK:
- Digital Media, Experience Design or Medialogy- Aalborg, Denmark
- Animation, Game Design and Development and Visual Communication Design – Finland
- Animation or Illustration – Teesside University, UK
- 3D Computer Animation – Bournemouth University, UK
- Animation – University of the West of England, UK
Има ли нещо интересно?
Production 1/2/3
Това е групова работа включена в три от семестрите като дисциплина, защото динамичната и постоянно развиваща се работна среда, изискват умения за работа в екип, създаване на продукти и изкуство заедно с други хора
Project X
Курсът Project X цели да постави студентите в реална динамична работна среда. Всеки студент ще се ползва с помощта на определен ментор от академичния екип в университета. По време на Project X студентът може да избере сред три варианта: да завърши стаж с партньор в сферата, да прекара един семестър в университет-партньор в чужбина или да участва в интердисциплинарен проект в университета.
Възможността да си част от по-обширна международна общност с културно разнообразие, дава много добър първоначален тласък към интердисциплинарната работа и прехода към бъдеща работа. А тези, които изберат да останат в Nord University, ще имат възможността да се докоснат до местната бизнес среда и с изследователски групи, в които студентът постоянно ще работи, за да се развива.
Студентски обмен
Международният обмен на студенти се подпомага през 5-ия семестър на програмата CG Art and Animation, като част от Project X. Долу са изброени институциите, които препоръчваме и с които имаме активно партньорство:
- Plymouth College of Art (England) – Animation and Games
- Breda University of applied sciences (Netherlands) – Creative Business
- Saxion University (Netherlands) – Creative Media and Game Technologies
- U-Tad (Spain) – Animation
Кариерни възможности
„Креативна икономика“ е една от най-скоростно развиващите се индустрии в света. Програмата CG Art and Animation подготвя студентите професии като графични и мултимедийни дизайнери, художници и аниматори като чрез обучението и практическите задачи усъвъшенстват творчески и технически им умения. Броят на сферите, които включват тези умения в своята работа, усилено се увеличава и се търси все повече приложението на цифрово художествено съдържание като бизнес стратегия, за да се стигне и привлече повече клиенти и потребители. Студентите от тази програма могат да пренесат знанията си и да работят и в много други професионални направления.
Някои от секторите, които търсят служители с това образование са:
- Развлекателна индустрия – повечето филми и телевизионни предавания използват 3D моделиране за специални ефекти, за създаване на среда и създаване на изкуствени кадри, които изглеждат истински.
- Игри – видеоигрите продължават да стават по-реалистични благодарение на CG артистите, които генерират герои и сцени, които изглеждат автентични.
- Издателства – издателите на учебници и илюстровани книги използват 3D моделиране, за да покажат картини, които иначе не биха могли, като пресъздаване на исторически събития.
- Маркетинг и реклама – маркетолозите и рекламодателите използват CG художници, за да изобразят по-добре своите продукти и услуги, като изобразяване на нови автомобили, прототипи или продуктови опаковки, така че да могат да представят идеи на инвеститорите, преди да създадат артикула.
- Архитектура – чертежите на хартия все повече се превръщат в 3D компютърни изображения, тъй като могат да добавят дълбочина и движение и да илюстрират ъгли като гледки от небето, земята или вътрешността.
- Геология и науки – много видове учени, особено геолози, могат да използват 3D моделиране и технологичните умения на CG художници, за да създават модели и да симулират земетресения или други явления.
- Медицина: CG артистите могат да създават анатомични модели за планиране на операции или с учебни цели.