Games and Entertainment Technology
University Nord – Норвегия
Какво представлява програмата?
По време на обучението ви в бакалавърската програма по Games and Entertainment Technology в University Nord в Норвегия ще се научите да разработвате видео игри и други дигитални продукти за развлечение и обучение. Създадените от вас продукти ще могат да се използват за уебсайтове, компютърни и мобилни устройства. Освен това могат да се използват с цел обучение, забавление, реклама и много други.
Какво се учи като предмети?
Главната цел на програмата е да даде практически знания, свързани с разработването на цифрови продукти, услуги и игри за различни групи от хора, за които са предназначени. По време на обучението се ще се съсредоточите основно върху разработването на цифрово съдържание като онлайн услуги, игри и продукти, които са свързани с обучение, събития, развлечения, реклама и какво ли още не. Тази специалност включва дисциплии от следните 4 категории:
- Дизайн и разработка на игри (game design and development)
- Програмиране на игри и анимации (2D и 3D) game programming and animations (in 2D and 3D)
- Мобилни технологии и база данни (mobile technologies and databases)
- Менажиране на проекти, иновации и предприемачество (project management, innovation and entrepreneurship)
Дизайн и разработка на игри
Първата година на кандидата ще мине в обучение на това как да разработва игри и за принципите, използвани при създаване на компютърни игри. По този начин студентите ще се подготвят за по-сложните игри, които ще създават в следващите 2 години. Лекциите са организирани и насочени към развиването на умения като разказване на истории и рисуване. Център на внимание са и етичните и културни особености при правенето на видео игри за международни потребители и публика.
Програмиране на игри и анимации
Анимацията в 2D и 3D среда и програмирането на игри ще станат много по-ясни след изучаването на някои дисциплини от категорията „програмиране на игри и анимации“. Също така студентите ще се научат как да предоставят на потребителите или както се казва – геймърите, възможно най-доброто изживяване като се усъвършенстват в подготовката, управлението и документирането на игри с подходяща функционалност и интерфейс.
Мобилни технологии и бази данни
От съществено значение са знанията и уменията свързани с базите данни, двигателите на видеоигрите и изискванията и ограниченията на клетъчните мрежи. За да можете да създавате качествени видеоигри, е нужно да сте наясно със съхранението на данни и управлението на информация.
Управление на проекти, иновации и предприемачество
Учебната програма се фокусира върху работата по проекти и работата в екип. Студентите работят с норвежки компании, научавайки се как да общуват с тях и с клиенти, как да се справят със ситуации и проблеми индивидуално и в екип. В тази специалност иновациите и предприемачеството са неразделна част от няколко предмета, най-силно изразени в Game Lab. Много студенти също избират да създадат ученически компании, а университетът предоставя подкрепа и съоръжения за това.
Кариерни възможности
След завършване на бакалавърската програма Games and Entertainment Development ще можете да продължите с магистратура в същата сфера, стига да не се изкушите да започнете веднага работа, което няма да е никак трудно.
Разработването на игри и дигитални продукти ще бъде основната ви задача след завършването на тази специалност, но обширната интердисциплинарна подготовка ще ви направи способните да извършвате това в области като проектиране и производство на видеоигри, развлечения, реклама и в във физически и онлайн издателства.
Кариерните възможности са безброй, но ето някои от професиите, които може да изпълнявате: дизайнер на видеоигри, програмист на видео игри, художник/аниматор на видеоигри, аудио инженер на видеоигри и дигитален малкетингов консултант. Индустрии като спортна и развлекателна, научна и здравна и образователна са тези, които най-често търсят и назначават служители с това образование.
Има ли нещо интересно?
GAME LAB
Чрез фирмения симулатор в Game Lab кандидатите имат възможност да създават свои компании с ръководители на екипи, ръководители на изкуството и технически ръководители. Следващата стъпка е да презентират проект за игра по собствен дизайн или по такъв на клиент. За целта е отделен цял един семестър и се очаква кандидатът се специализира в дадена тема, за да може крайният резултат да бъде забавен прототип на игра, готов за играене и за представяне в състезания и фестивали.
Game Lab е включен като диспицплина във всеки семестър с различни теми и цели да насочи студентите към прилагане на придобитите знания във възможно най-близка до реалната работна среда.
Студентски обмен
Обучението за един семестър в международен университет като част от учебната програма става все по-често срещано. Студентите могат да отидат на обмен предимно през четвъртия семестър на програмата.
В момента безпроблемно можете да отидете на обмен по Еразъм+ до:
- U-TAD (Испания)
- Breda University of Applied Sciences (Нидерландия)
- Saxion University of Applied Sciences (Нидерландия)
- Complutense University of Madrid (Испания)
Как ще изглежда животът ви по-късно?
При успешно завършване на тази програма, ще имате нужните знания, умения и обща компетентност в сферата на дигиталните продукти.
Знания:
- задълбочени познания в областта на дизайна на игрите;
- напреднали познания по програмни езици, подходящи за разработката на игри;
- надградени познания за разработване и прилагане на прости анимации, които да се използват в дигитални игри;
- усъвършенствани познания за 3D моделиране, монтаж и рендиране;
- усъвършенствани познания по теми в областта на иновациите и предприемачеството, свързани с областта на разработката на игри;
- задълбочени познания за производството на звук и значението на звуковото изживяване в цифровите игри;
- познания по история, етика, морал, закони и разпоредби, свързани с областта на дигиталните игри и други продукти.
Умения:
- задълбочени познания по планиране и управление на проекти и документация;
- усъвършенствани умения в управлението на процеси в разработването на проекти, които ще се превърнат в дигитални продукти;
- умения по програмиране и езици за програмиране, които са от значение за разработването на игри;
- напреднали умения за разработване и внедряване на прости анимации, които да се използват в дигитални игри;
- усъвършенствани умения в 3D моделирането, монтажа и изобразяването;
- умения в звуковата продукция за творчески цифрови продукти;
- основни художествени умения, необходими за скициране на творчески идеи и концепции.
Обща компетентност:
- задълбочени познания в областта на етиката, културата и обществото;
- задълбочени познания за пристрастяването към игри и как да се справите с това, погледнато от гледна точка на разработчик на игри;
- задълбочено познаване на съвместното изучаване и важността на добрата комуникация за поддържане на новостите и модернизацията в проектите за разработка на игри